Rumelt kitabında, stratejiyi iyi ve kötü kullanan şirketlere dünyadan örnekler veriyor ve; “Strateji, büyük bir sorunu aşmak doğrultusunda şirket politikalarının ve aksiyonların tutarlı bir şekilde birleşmesidir. İyi bir stratejinin oluşturulması için sorunun mevcut know-how ve kaynaklarla çözülebilecek seviyeye indirgenmesi önemlidir” diye açıklıyor.
Rumelt'e göre; ''iyi bir strateji için mutlaka üstesinden gelinecek bir zorluğun olması ve bu zorluğun nasıl aşılacağının adım adım gösterilmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca “iyi strateji”nin sadece düşünce boyutunda kalmaması gerektiğini, mutlaka aksiyona dönüşmesi gerektiğini vurguladı.''
Kötü stratejiye gelince. Nasıl ulaşılacağının net olarak belirtilmediği vizyon cümleleri veya sadece performans ve karlılık artışı öngören hedefler “olmayan stratejiye” diğer bir deyişle “kötü stratejiye” örnek olarak verilebilir. Rumelt’e göre “kötü strateji”nin ortaya çıkmasının nedeni zorlu seçimleri yapmaktan kaçınmak ve liderlerin problemin asıl nedenini tam olarak belirleyememesi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder