20 Ekim 2011 Perşembe

Seçkin Onur AŞ Bizden markalı ürünlerle büyüyor Dünya Gazetesi Haber


BURSA - Tescilli markası ‘Bizden’ ile bakliyat, unlu mamuller, tatlılar, pişirme yardımcıları, çay, kahve, şeker gibi yaklaşık 120 çeşit gıda maddesinin üretimini yapan Seçkin Onur AŞ, geçtiğimiz yılı 180 milyon TL ciro ile kapattı. Gıda üretim ve dağıtımı alanındaki 50 yıllık deneyimiyle bugün 17 bin metrekarelik üretim tesisi ve kapalı alan depolama sistemleri ile çalışmalarına devam eden şirket, 350’yi aşkın çalışanı ve 150 araçlık dağıtım filosuyla büyümesini sürdürüyor.
Üretim faaliyetlerini 1997 yılında piyasaya sürdükleri Bizden markası ile geliştirdiklerini ve 2004 yılında Bursa Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki 15 bin metrekarelik modern üretim tesisine taşındıklarını kaydeden Seçkin Onur A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Onur, Bursa dışında Eskişehir, Balıkesir, İzmit ve Afyon’da bulunan şubelerinde de faaliyet gösterdiklerini söyledi. Bakliyat, unlu mamuller, tatlılar, pişirme yardımcıları, ayrıca, bezelye konservesi, salça, çay, kahve, şeker gibi 120’ye yakın çeşitlerinin bulunduğunu dile getiren Onur, perakende sektörüne distribütörlük hizmeti de verdiklerini kaydetti. Geçtiğimiz yılı 180 milyon TL ciro ile kapattıklarını söyleyen Onur, “Cironun yüzde 30’u üretim ayağından geliyor. En önemli üretim kalemlerimiz olan pirinçte 900 ton/ay, küp şekerde 170 ton/ay, mercimekte 250 ton/ay, fasulyede 150 ton/ay, nohutta 100 ton/ay, mısırda 150 ton/ay, mantıda da 15 ton/aylık üretim kapasitemiz var.  Bu yıl yüzde 60 ila 80 arasında değişen kapasite kullanım oranıyla üretimi sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.
Toptancılıktan bölgesel markaya
13 kentte 5 bin müşteriye hizmet verdiklerini belirten Gökhan Onur, sanayileşme süreçlerini de şöyle anlattı: “1970’li yıllarda babam toptancılığa başlıyor. 1980’e kadar kesme şeker toptancılığı yapıyor. Bu alanda ilerleme fırsatı olamadığını düşünerek diğer ürün gruplarının da satışı başlıyor. 1995 yılında Procter and Gamble ürünlerinin satışına başladık. Bu işte başarımızı kanıtladıktan sonra da, 1999 yılında Bizden markasını üretme kararı aldık. 2011 yılından itibaren dış bölgelere açıldık. Eskişehir, Balıkesir, İzmit ve Afyon depolarıyla distribütörlük ağımızı genişlettik. Bursa’da merkez ofis ve depomuzun alanı 5 bin metrekare. İzmit’te 5 bin, Eskişehir’de 3 bin, Afyon’da bin 500, Balıkesir’de de bin metrekarelik depolara sahibiz. Ürünlerimiz Hasanağa’daki fabrikadan merkez ofise oradan da bölgelere gidiyor.”
Gökhan Onur,  kendi markalarında düşük fiyatlarla üretim yaptıklarını açıkladı. Fiyat avantajını kullanarak rekabetçi olan bir marka olarak kalmayı amaçladıklarını aktaran Onur,  “Kendi hinterlandınızın dışına çıktığınızda lojistik maliyetlerinin artması sizi sınırlıyor. İç piyasa dinamiklerine göre kendimizi yönlendiriyoruz. İleride de dış piyasayı denemek istiyoruz. Ürünlerimiz arasında, pirincimiz çok beğeniliyor, mantı konusunda da iddialıyız” yorumunda bulundu.
Elektronik distribütör olma yolunda ilerliyor
Yatırımlarıyla ilgili de bilgiler veren Onur, öncelikli hedeflerinin kağıdı neredeyse hiç kullanmayan, teknolojinin getirdiği tüm avantajları kullanan bir firma haline gelmek olduğunu söyledi. Onur, vizyonları çerçevesinde gerçekleştirilen yatırımlarla ilgili şu bilgileri verdi: “Son dönemde yaptığımız ilk yatırımımız depo yazılımı üzerineydi. 200 bin TL’lik bir yatırımla tüm depolarda yeni bir yazılım kullanmaya başladık. Hangi müşterimizden bize ne kadar sipariş gelmiş ve ne kadarını karşılamışız gibi verileri tutabiliyoruz. Verilere baktığımızda da Türkiye’nin çok üzerinde olduğumuzu görebiliyoruz. Türkiye’de siparişleri karşılama oranı yüzde 90 iken, firmamızda yüzde 98.”
Bir diğer yatırımlarının da 25 bin TL’lik bir bedelle oluşturdukları, mağaza müdürlerinin bizi ziyaret etmeden sipariş verebilecekleri bir sistem olduğuna dikkat çeken Onur, elektronik distribütör olma yolunda gittiklerini kaydetti. Gökhan Onur, “Kağıdın olmadığı bir süreçle dijital ortamda müşterisine hizmetini en üstün şekilde sunan bir firma olmak için elimizden geleni yapıyoruz. Firmamızda ‘yetkinlik bazlı yönetim sistemini’ uyguluyoruz. Bu sistem için İstanbul Davranış Bilimleri Enstitüsü’nden de destek aldık. Multifonksiyonel organizasyon yapımızın başarılı olduğunu aldığımız ödüllerle de kanıtlamış olduğumuzu düşünüyorum.”
“Fiyatımızla rekabetçi bir marka olacağız”
Gökhan Onur,  kendi markalarında düşük fiyatlarla üretim yaptıklarını açıkladı. Fiyat avantajını kullanarak rekabetçi olan bir marka olarak kalmayı amaçladıklarını aktaran Onur,  “Kendi hinterlandınızın dışına çıktığınızda lojistik maliyetlerinin artması sizi sınırlıyor. İç piyasa dinamiklerine göre kendimizi yönlendiriyoruz. İleride de dış piyasayı denemek istiyoruz” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MüsrifKöy TutumluKöy Hikayesi - Warren Buffett ın Dansla İşe Gitmek adlı eserinden alıntılanmıştır.

  Yazar              :  Warren Buffett Çevirmen      :  Canan Feyyat Derleyen      :  Carol Loomis Yayınevi       : Scala Yayıncılık Sf 343 ...