3 Ocak 2011 Pazartesi

TÜGİAD Uludağ Üniversitesi 3. Girişimcilik Projesi 2010 sonuçlandı

Genç girişimciler projeleriyle yarıştı




Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Bursa Şubesi ve Uludağ Üniversitesi’nin düzenlediği Girişimcilik Projesi Ödül Töreni iş dünyası ve öğrencileri buluşturdu. Uludağ Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Lale Karabıyık’ın fakültesinin öğrencilerini her konuda desteklediği etkinlikte yarışan yedi gruptan AKKA birinci olurken, kara salyangozu üretimi ve satılması projesiyle “Lamonsa” ikinci, kalori hesabının yer aldığı menüsüyle sağlıklı yaşamı destekleyen restoran projesiyle de “Hafif Şeyler” üçüncü oldu. Projeyle ilgili bilgi veren TÜGİAD Genel Sekreteri Gökhan Onur yedi grupta projeleriyle elliden fazla öğrencinin hazırlandığını belirtti. Onur, “Her grup koçlar ve öğretim kadrolarıyla beraber çalışmışlardır. İş yükü belirlenen her gruba koç atandı. Projeler sadece teorik olarak değil sahada da hazırlandı. Saha çalışmaları da yine öğrenciler tarafından yapıldı. Öğrencilere Gökçin Aras, Arzu Kaprol, Engin Hızlıateş, Şevki Boran, Aziz Torun hazırlıkları aşamasında deneyim paylaşımlarıyla destek verdi” dedi.  

TÜGİAD Genel Başkanı Murat Coşkunkan da yarışmada kaybedenin olmadığını belirterek,  “Böylesine güçlü bir jürinin önünde bu projelerin anlatılması ve heyecanın yaşanması çok ciddi bir tecrübe. Öğrenci arkadaşlarım iş fikrinden, pazarlama planına, sunumdan, karlılığa, sosyal sorumluluğa pek çok konuda çalıştılar ve önemli bir süreci ekip ruhuyla sonlandırdılar. Eğitim sürecinde edinilen bu tecrübenin iş hayatlarında sağlayacağı çok önemli katkılar olacağından hiç şüphem yok.Emeklerinden dolayı hepsini tebrik ediyor, koçları olan üye arkadaşlarıma da kutluyorum. Üniversite sanayi işbirliğinin önemli bir örneği olan bu çalışmanın önümüzdeki yıllarda daha da gelişerek devamlılığını koruyacağını biliyor ve bundan gurur duyuyorum.” dedi.  

Etkinlikte konuşan TÜGİAD Bursa Şubesi Başkanı Ali Tatveren de, “ Bilindiği gibi Türkiye Genç İşadamları Derneği Genel Merkezi özellikle gençlerin istihdamına yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Biz de TÜGİAD Bursa Şubesi olarak, bundan 3 yıl önce Uludağ Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü işbirliği ile Girişimcilik Konferansları’nı başlattık.  Globalleşen dünyadaki artan rekabet koşullarında, gerçek sermayesini yönetecek olan genç girişimcilere yön vermek amacı ile başlattığımız Girişimcilik Konferansları projesinin her yıl daha da geliştiğini görmek bizim için gurur kaynağı. Gençlerimizin iş yaşamına hazırlanmasında TÜGİAD Bursa Şubesi olarak önemli bir destek sunduğumuzu düşünüyoruz. Hedefimiz gençlere yeni ufuklar açarak iş yaşamına daha da uyarlanabilir gelişmeleri oluşturabilmek. Önceliklerimiz arasında bu projeye kamu ayağını da dahil ederek, önümüzdeki yıllarda teşvik ve hibeler aracılığıyla sermaye desteğini de sağlayabilmek.”

Projede yarışan gruplar:
AKKA:
Onur Özkul’un koçluğunda Hüseyin Usta’nın grup liderliği ile hazırlanan projede Türkiye’de üretimi olmayan aktif karbonun üretimi ve satışıyla ilgili tesisin kurulması konusu maliyet hesapları ve pazar araştırmalarıyla sunuldu. AKKA yılda 5 bin ton ithal edilen ürünün üreterek, cari açığa pozitif katkı koymayı hedefliyor. 5 dönüm arazi içinde 2 bin metrekare kapalı alanda hizmet verecek şekilde projelendirilen tesis birinci yılın sonunda başa baş noktasına gelmeyi, 2. yıl da 2 milyon TL kar elde etmeyi planlıyor. Rafinasyonda kullanılan aktif karbon, arıtım, gıda ve ilaç sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara sunulacak. AKKA’nın sosyal sorumluluk projesi de karın yüzde 10’unu K.Ö.Y projesine bağışlamak.
 

LAMONSA:
Anıl Şohoğlu’nun koçluk yaptığı grubun projesi, Salyangoz Çiftliği Ensantif Üretim Merkezi’nin kurulması ve kara salyangozu ithalatı oldu. Kara salyangozunun doğal ortamında üretilmesi ve satışını gerçekleştirmeyi planlayan grup, dış ülkelerde eti lüks bir gıda olan aynı zamanda da kozmetik sektörünün vazgeçilmezi kara salyangozuyla ihracatta önemli bir oyuncu olmayı hedefliyor. İklim koşulları elverişli olduğu halde Türkiye’de üretilmeyen ürün, AB ülkeleri, Çin, Japonya’da ciddi bir pazara sahip. Antalya’nın Manavgat İlçesi Denizyaka Köyü’nde kurulacak olan ve 9373 metrekare alana sahip tesiste ilk yıl 72 bin adet üretim yapılması planlanıyor. Lamonsa’nın hedefi, yurtdışında marka olmak, misyonu ise kara salyangozu üretimini tüm Türkiye’ye yaymak ve döviz girdisini devamlı hale getirmek.
 

HAFİF ŞEYLER:

Özge Taşdelen’in koçluğunda hazırlanan grup düşük kalorili yiyeceklerin menüsünde yer aldığı restoran projesiyle yarışmaya katıldı. Gün içinde fark edilmeden alınan yüksek kalorili yiyeceklerin yerine düşük kalorili ürünlerin nezih bir ortamda sunumunun sağlanmasını hedefleyen grubun sloganı ‘Yemek yemeği hafife alın’ oldu. Bilinçli müşteri kitlesine hitap etmeyi hedefleyen grup, 200 metre karenin 160 metrekaresi kapalı restoranda pazara yeni ürünler sunarak fark yaratmayı hedefleri arasına aldı. Hafif şeyler ilk yıl yerinde, ikinci yıldan itibaren de evlere servis yapmayı planlıyor. Grubun sosyal sorumluluk projeleri arasında kalan yemekleri hayvan barınağına vermek vardı.
 

TOURSA:
Ferahi Güzelsözlü’nün koçluk yaptığı grubun lideri Elçin Pelvan’dı. Sloganı Haydi Bursa’ya olan grup, Toursa isimli tur şirketiyle Bursa’nın turizmde lider kentlerden olmasını da sağlayacak işlere imza atmayı hedefliyor. Bursa’nın turizm potansiyelini İstanbul odaklı değerlendirmek amacıyla oluşturulan grup, Bursa’da 26 farklı tur seçeneği sunarak alternatif tur seçeneklerini de değerlendiriyor. Grubun sosyal sorumluluk projesi de Bursa’nın dağ köylerinde kenti görmemiş çocukları Bursa’yla buluşturmaktı.
 


YEŞİLİM:
Elif Palancı’nın koçluk yaptığı proje Mobil Mutfak konuluydu. Proje seyyar satıcılığı kurumsallaştırarak kayıt dışı ekonominin önlenmesini ve hijyenik yiyeceklerin hazırlanmasını hedefliyor. Projede mobil araçlarda satılacak ürünler ana üretim merkezi olan Yeşilim’de hazırlanıyor. Mobil araçlarda satışa sürülen ürünler için dağıtım yerleri olarak çalışan nüfusun okulların ve sanayilerin olduğu yerler seçildi. Projede hedef, bir marka yaratmak ve üç yıl içinde 13 tane bayilik vermek.


MİHAW:
Haluk Parlamış’ın koçluğunda hazırlanan grup, 5 Yıldızlı Evcil Hayvan Oteli projesiyle yarıştı. Grup tatile çıkarken ya da acil durumlarda hayvan sahiplerinin bırakabileceği bir oteli maliyetinden getireceği kara kadar detaylı olarak anlattı. Bursa’da 5 bin475 metrekare’de 13 çalışanla hizmet verecek olan tesis hayvanlar için eğitim ve aktivite şansı da sunuyor. MİHAW iki farklı ilde daha 5 yıldızlı hayvan oteli kurmayı hedefleri arasına aldı. Otelin sosyal sorumluluk projesi de sahipsiz hayvanlarla ilgili sıkıntıları çözmek ve çocuklara hayvan sevgisi aşılamak için çalışmalar yürütmek.
 


B.İ.O:
Utku Epiri’nin koçluğundaki grup, Bio poşet tesisi projesiyle doğaya zararları devamlı olarak dile getirilen konvansiyonel poşetlere alternatif üretmeyi hedefliyor.  Çevre dostu poşetlerin en önemli özelliği doğada hiçbir zararlı gaz bırakmadan çözülmesi. Artan çevre bilincini de artı bir değer olarak gören grup, AB standartlarıyla çevre koruma yasalarının artmasını da avantaj olarak görüyor. Doğaya zarar vermeyen poşet kullanımın yasalarla zorunlu hale gelmesiyle ciddi bir üretim potansiyeli oluşacağını düşünen grup, poşete yok olmayı öğrettik sloganıyla pazarda çok sayıda olmayan rakiplerine üstünlük sağlamak için çalışmayı hedefliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MüsrifKöy TutumluKöy Hikayesi - Warren Buffett ın Dansla İşe Gitmek adlı eserinden alıntılanmıştır.

  Yazar              :  Warren Buffett Çevirmen      :  Canan Feyyat Derleyen      :  Carol Loomis Yayınevi       : Scala Yayıncılık Sf 343 ...